25 d’agost 2006

Organyà - Montant de Tost

Escrit per Arctos, 24/06/2006

La ruta que vaig fer ahir es troba localitzada a la comarca de l'Alt Urgell i tot i que la vaig fer en bici de montanya hi ha bastant tram que es fa per carretera, tot i que la majoria és molt tranquila i no patirem pels cotxes que ens puguin avançar excepte a l'últim tram que es fa per la C-14 (carretera de Lleida a la Seu d'Urgell, vamos la que agafem per anar a VallNord Twisted Evil ).

La idea era anar a visitar a una amiga que treballa de Eco (guaita pels incendis) en una torre que hi ha a "tocar" del poble de Montant de Tost al Puig de les Serreïnes 1678m Embarassed Al Montsec de Tost . En principi m'havia dit que deixes el cotxe al poble i amb bici podia pujar fins al Puig en una estoneta, però jo vaig pensar -Ja que pujo farem una ruta llarga Rolling Eyes

He sortit d'Organya creuant el riu Segre direcció Figols i d'allí he anat a buscar la carretera que porta a Sant Llorenç de Morunys (L-401). Aquesta carretera és de pujada però molt suau, mai hi han pareds que et trenquen el ritme, però tampoc llocs on descansar. Seguint la carretera he arribat a Alinyà i m'he desviat per un camí asfaltat direcció Bovera i més amunt l'Alzina de Alinyà on desprès de fer infinites curves de 180º he arribat a l'esmentat poble on s'acaba l'asfalt. La pujada aquesta és per anar tota l'estona mirant el paisatge de la vall i els pics que des de allí es veuen, és paisatgística........vamos com tota la ruta. També he de dir que per entrenar pujades llargues és perfecta perquè permet ficar un ritme i un desarrollo i casi mantenir-lo a tota arreu.
A partir d'aquí pista amb pedra que va remuntant, ara amb més percentatge, fins a trobar el Coll d'Ares. En aquesta zona es comença a notar que estem dintre de la Reserva Nacional de Caça ja que hi han camins tallats al acces de vehicles a motor i hi ha rastre de cervols bastant evidents.

PROXIMAMENT FOTOS.