25 d’agost 2006

Exploració per la Serra Carbonera

Escrit per jam, 18/03/2006

Bé, aquest dissabte passat vam anar el Nozone i jo a donar un tomb per la zona i investigar una mica

Sota un cel gris però amb pinta d'aguantar (així va ser Mr. Green )vam deixar el cotxe a camarasa i vam amunt.

Primer vam agafar el corriol de baixada d'Ermitanyos en direcció contrària, i desprès cap a la Collada de Cal Lloses, direcció Alòs. Un cop aquí vam baixar una mica per pista, fins a la senyal aquella que marca un corriol a la dreta. Remontar una mica espenyent la bici fins arribar a un camí molt marcat pels quads i motos, pel la vall del saborell. Remuntar una mica més en direcció Alòs i baixada fins al riu. D'aquí fins a Alòs pista.

Notes d'aquesta primera part.
- La pista de quads que baixa de la cabana del Fatxenda es veu neta i bé. Potser seria millor ruta si trobessim una via des de la collada cap a la masia del fatxenda, baixada pel camí dels quads i després pel corriol que dona a la pista del Lloses. I d'aquí al riu mirar si hi ha algun corriol o variant millor que la pista. Fer el que vam fer nosaltres no se si compensa massa, ja que vam tenir que patejar una bona estona. Igual als pro les pujades us són més practicables, però alguna estona o altra us tocarà caminar (espero Twisted Evil )

Un cop a Alòs vam tirar en direcció al corral de Perefarrer, però ens vam colar en una cruïlla i vam agafar una pista que tirava cap al castell. Ho vam voler solventar pujant més per aquella zona a veure si podiem empalmar fins que se'ns va acabar el camí i ens va tocar tornar enrere, a enllaçar la pista bona. A parti d'aquí sense problemes.

Uns 30 metres abans dels corrals de Perefarrer vam agafar un desvio a l'esquerra que va reseguint la carena, fins a un altre desvio a l'esquerra (que si haguessim fet a la dreta potser va millor, ja que pel que he vist al mapa és el tallafocs/pista que et porta a les torres i que empalmem desprès) que ens va portar a la cabana del Segaler. Aquest troç de cami em va agradar especialment, ja que es bastant verge. D'aquí un troç més de pista per un antic camp i despres uns 200/300 metres de semi camp a través fins a empalmar amb la pista que va cap a les torres, ja que un corriol que havia vist jo en fotos aèrees estava molt brut. Un cop a les torres seguir fins a damunt de la presa, gaudir de la vista, i cap avall pel corriol-trialera que dona al pont de fusta. Un cop aquí per les reixes i desprès carretera fins a Camarasa.

Notes d'aquest tram
- A Evitar totalment en dies que no estigui sec. Vam passar per alguns llocs que en moll poden ser autèntics fanguers.
- S'ha d'anar de llarg (Eh Nozone, jejeej) ja que hi ha troços molt bruts. Nosaltres anavem amb les genolleres i ens van vindre la mar de bé, tant des de la masia pereferrer fins a les torres com desprès al corriol de baixada.
- La baixada de les torres me l'esperava més tècnica. Em vaig quedar una mica amb els ganes. Això si, es llarga i divertida, i els braços cremaven, però li vaig trobar a faltar algun puntet d'aquells que et fan currar. En algun punt és un mica aèrea

I aquest totxo és el que intentava ser un breu resum Rolling Eyes

A veure si aquesta nit penjo el perfil, mapa i alguna foto. En resum un dia de puta mare en bona companyia. Vam riure, jeje