25 d’agost 2006

Canal del Cinca: Bielsa - Lafortunada (Benasque)

Escrit per Arctos, 13/06/2006
La setmana pasada Jam, NoZone i jo vam anar a fer una ruta que tenia molt bona pinta. La ruta era facil per dificultad fisica ja que utilitzariem dos cotxes un a dalt, de on sortiem, i l'altre a baix. Total que ens estalviavem la pujada per tornar al punt d'inici.
Dels noms dels llocs i demes dades d'interes les reservo pel guia que jo no recordo ni conec gaires Rolling Eyes .

Basicament la ruta començava planejant i cap al final pujavem a un poblet anomenat Tella per agafar la baixada final fins al riu Cinca.
La ruta va ser d'aquelles que dones gràcies a l'inventor de les cameres digitals perquè sino hauria gastat mil rodets amb fotos precioses, d'aquesta manera amb la targeta no hi ha problemes.

Tot i la calor que fa no vam patir gens ja que sempre anavem per dintre de boscos i només ens tocava el sol per disfrutar de miradors increïbles, això sí, amb una caiguda lliure a centimetres dels peus de 300 o 400 metres Confused .
Una vegada acabat la zona de balcons Very Happy Cool vam passar a fer una pujadeta per arriba a Tella on al Tonto del grup Idea (jo mateix) és va adonar que havia deixat les claus del cotxe, que és suposava utilitzariem per retornar al altre cotxe, al primer cotxe, així que a mi hem tocaria no estalviarme un tram de carretera amb pujadeta Evil or Very Mad Embarassed .
La baixada de Tella fins a la carretera la fariem seguint el GR però degut a uns treballs el vam perdre i vam fer una estoneta d'exploradors intentant trobar el maleït GR. Al final el Mestre Jam va trobar un camí de cabres i caminant i en bici vam arribar al final de la ruta. Aquest detall del final fa que la rutaque ja era molt bonica passes a ser èpica, va tenir de tot: pujadeta, baixadetes, baixadotes, trams a peu, trams a quatre grapes i sobretot un paisatge propi del paradís. Aquesta ruta fent-la a peu té que ser increible per les vistes ja que a la bici hi havia estones que per no veure la conseqüencia d'una relliscada no mirava massa el paisatge o patí que teniem als nostres peus.
En aquest punt va acabar la ruta per alguns i pel RUC del grup li va tocar fer 14km per carretera sentint com les rodes s'empegaven al asfalt, sort de poder bloquejar les suspensions, amb 400 metres positius i a tot lo que donava (que no era gaire) Embarassed.