01 d’agost 2008

Pedals de Foc amb Bikesport

Ep!!!
faig un petit resum de la pedals de foc que hi vaig anar amb amb el club Bikesport.

DIVENDRES 1 D'AGOST.
A les 16:20 em passen a recollir pel poble amb el megacarro de 15 bicis, salutacions efussives i cap amunt q tenim una tiradeta.
Arribem a l'hotel, Riu Nere, quasi tallem el carrer principal, descarreguem tota la pesca i ens acomodem. Anem per viella a fer un beure. Amenaça pluça. Després sopar i a fer una copa a un antro. I a dormir q demà toca matinada.

DISSABTE 2 D'AGOST.
A les 6 dempeus que a les 6:30 tocava esmorzar i pujar a l'autocar que ens portaria fins al parking de Conangles.
Caminets i corriolets entretinguts fins a Vilaller. Segon esmorzar i enfilem les dues primeres collades del dia, els ànims estan alts i els petem en un no res. Passem pels dos controls del dia. Arribem a Malpàs aviat, a la casa rural.

Ara la rutina de cada dia: Dutxa reponedora, dinar rebentador, migdiadeta miraculosa, revisió/preparació de bicis, passeig pel poble, cerveseta, sopar generós i a dormir.

El primer dia fins a Vilaller bonic, de vilaller a Malpàs monotón i lleig paisatgísticament parlant (es la part inferior dels piris...)

Dormim en una casa rural on s'hi menja de pm.

45 km i 1100m acum.

DIUMENGE 3 D'AGOST
6:00 dempeus, 7:00 a pedalar. En màniga curta que als 2 km ja teniem 8 km de pujada guapa i no era plan suar com a polls jeje

Anem remuntant varies collades seguides (el Prat d'Or com a retuc final). Arribem a Les Esglèsies on ens fotem un bon esmorzar (ou farrat i cansalada :P ) i a afrontar unes collades més amb el de l'Oli com a retruc final fins a la Torre de Capdella. Carretera fastigosa fins a Espui on vaig a fondo per estar-ne fins als ous, on pujo a un bon ritme d'entre 20 i 24 km/h.

Estancia en un hotel de 3 estrelles, Hotel Montsec, on ens fotem un sopar memorable: sopeta, assortit d'embutits, galtes de porc, peus de porc i molt vinet.

47 km i 1500m acum

DILLUNS 4 D'AGOST
Triador a la vista ugghhh 13 km de pujada. I els propers 20 km per sobre dels 2100m. M'agafa una pájara de només pensar-ho.

Bueno, li fotem al pedal. Els ultims kms se'm fan duríssims, tenint que parar un parell de cops a menjar barritas i un gel. Quan arribo a dalt "m'adono" que tinc la roda trasera mig punxada. Recollons!!! per això em costava tant!

Total que arribem a la collada, bocata de llangonissa amb formatge que em deixa com a nou i a afrontar els 20 kms fins al Coll de la Portella, el sostre, a ~2400m on la roda diu prou i toca posar camera amb tot el pringue de latex i tal. Arribem a la portella i encara tenim que fer la ultima collada, collons com costa la última rampa... m'hi cago an tot, tant que el faig pedalant dempeus per arribar quant abans possible. D'aquí descens vertiginós fins a Espot on sobrepasso els 60 km/h... un suicida.

D'aquí amb tota la calor del dia (ja havia arribat la onada de calor) planejar fins al Son del Pi per un camí asfaltat que dóna molt pel cul.

Allotjem en un refugi molt cuidat. Repetim rutina.

55 km i 1500m acum.

DIMARTS 5 D'AGOST.
Mos aixequem amb bons ànims per ser l'últim dia i la part mes guapa de tota la pedals.
Comencem en un sender de pedaleig molt llarg, això pinta bé. Ens endinsem al bosc del gerdar, al·lucinem i mirem a veure si surten els duendes jeje.

D'aquí ens enfilem cap a Isil on ens espera l'esmorzar :D, pamtomata i embutits i vinga cap a Montgarri.
LA pujadeta se fa llarga per lo monotona que és. Sort que les vistes recompensa i que el terreny es deixa fer. Aquí el meu cul no aguanta més i trec la supermegafashion funda de Gel (recordeu que anava amb el sillín SLR-165).

A Montgarri em foto un xampú de mig litro que no em dura res. Continuem pel camí trencat amb les seves dures rampes. Jo i un altre que n'estem fins als ous de pedalar decidim continuar a bon ritme fins al pla de beret anem pujant a 15-20 km/h amunt al límit de les nostres forçes. Som els primers a arribar i amb diferència! jeje.

I d'aquí festival!!! tot sender guapíssims fins a Viella mateix... acollonant. No és dificil però es tot molt guapo i ràpid.

Arribem a vielha a les 14:30 totalment fosos i amb una calor de mil dimonis. Ens anem a l'hotel del primer dia, Riu Nere on ens dutxem i mos nem a dinar a un rte "La Bruixa" on ens fotem un entrecot de 500gr.... i cap a lleida que falta gent.

Marxem sobre les 18h i a les 22h ja era a dormir!

65 km i 1300m

En resum general, una pedalada guapa però personalment no la repetiria, amb que la facis una vegada, ja fas prou.

Alguna panoràmica, són les que he penjat al foromtb... ja en pujaré més!

COLL DE SANT SALVADOR

VISTA DESDE COLL DEL TRIADOR

COLL DE LA CREU DE CREIXOL (inici baixada cap a Espot)